Inlämnare/avtal

 

 

Allt som lämnas in hos oss ska vara helt, rent och lukta fräscht! Kläder ska vara fria från exempelvis katthår! Knappar ska vara knäppta. Skor och stövlar ska vara rengjorda. Vi vill inte ha in kläder som är omoderna, så länge de inte räknas som retro! Leksaker ska vara rengjorda och batteridrivna leksaker ska ha fungerande batterier! Det du lämnar in ska vara i säljbart skick! Allt annat skänks vidare till Scanrec och Emmaus. Vi tar in kläder och saker efter säsong!

Varje inlämnare får lämna in max en stor kasse/gång eller två små kassar! Varje inlämnare får lämna in en gång med minst två månaders mellanrum!

Jag vill alltid att vi kommer överens via telefon innan inlämning! Det blir snabbt fullt!

Vi säljer på kommission och du som inlämnare får skriva på ett avtal. Betalning sker efter ca. två månader och du får betalt i kontanter eller till ditt bankkonto. Du kan också välja att ha dina pengar innestående och att sedan handla för dem i butiken!

Avtalet: 

 

Avtal för inlämnare till JOBULINs barnbutik                                         Inlämnare________

Jag som inlämnare får 35 % av försäljningspriset. 50 % på vagnar och liknande.
Kläder och saker jag lämnar in får vara i butiken i ca. 2 månader. När tiden gått ut meddelas jag angående hur mycket pengar jag ska få. Butiken måste veta minst en dag i förväg när pengarna ska hämtas ut.
*När tiden gått ut, tillfaller kläderna/sakerna som inte blivit sålda, butiken och reas ut för att täcka butikens omkostnader. Det som ändå inte blir sålt hämtas av Emmaus Stockholm.

Ibland är det rea på t.ex. alla kläder som säsongen börjar gå ut på, så även mina.
Jag som inlämnare godkänner detta avtal och litar på att butiksinnehavaren prissätter på ett rättvist sätt. Jag får gärna säga om jag vill ha en viss summa för något och varan prissätts då därefter.
Eventuella saker som önskas åter om de ej blir sålda, skrivs på baksidan av detta papper. Även dessa saker tillfaller butiken om de inte hämtas senast två veckor efter slutdatum. Kryssa här_____

Inlämningsdatum:______________________________________________
Uthängningsdatum (senast:______________________________________
*Slutdatum:___________________________________________________
Inlämnarens namn:_____________________________________________
Personnummer:________________________________________________
Telefon:_______________________________________________________
E-post:________________________________________________________

Inlämnarens underskrift:_________________________________________

Mottagarens underskrift:_________________________________________